Skip to content

Heb je dit jaar een hulpmiddel aangevraagd, geleverd gekregen, laten meeverhuizen, onderhouden of repareren? Dan horen de mensen van de Meldactie Hulpmiddelen heel graag je ervaringen.

Er zijn veel klachten over hulpmiddelen geweest de afgelopen jaren. Daarom zijn er in 2021 afspraken gemaakt voor verbeteringen met onder meer gemeenten, zorgverzekeraars en leveranciers. Dit jaar moet duidelijk worden of mensen met een hulpmiddel echt merken dat het beter gaat.

Ieder(in) is daarom een Meldactie hulpmiddelen gestart in nauwe samenwerking met andere organisaties van chronisch zieken en mensen met een beperking.

Meld hier je ervaringen

Het melden van ervaringen kan via een online vragenlijst.

Het gaat dus om jouw ervaringen met een hulpmiddel sinds 1 januari 2022. En negatieve maar zeker ook positieve ervaringen zijn welkom! Om je een idee te geven waarover je kunt melden, schetsen we hieronder wat er bij hulpmiddelen komt kijken.

  • Het aanvragen van een hulpmiddel: is de aanvraag goed verlopen en ben je tevreden over de manier waarop je behandeld bent, hoe lang het duurde en de toegekende oplossing? Ben je goed geïnformeerd over de mogelijkheid van het aanvragen van een PGB?
  • De levering van een hulpmiddel: is de levering goed verlopen en ben je tevreden over de manier waarop je behandeld bent, hoe lang het duurde en de geboden oplossing?
  • Onderhoud of reparatie van een hulpmiddel: ben je tevreden over de wijze waarop je vragen over onderhoud en reparatie worden afgehandeld?
  • Verhuizing met een hulpmiddel: je hebt te maken gehad met verhuizen naar een andere gemeente, hoe verliep dit met je hulpmiddel?

Ga naar de online vragenlijst. Het invullen duurt tussen de 5 en 10 minuten.

Via de telefoon melden kan ook

Mensen die hun ervaringen liever via de telefoon melden, kunnen terecht bij het Meldpunt van Ieder(in) op 085 400 70 22.

Lees hier meer over het normenkader: Kom in actie voor verbetering uitvoering hulpmiddelen in je gemeente.

Bron: Ieder(in)

Back To Top