Skip to content

Hoe gaat het met het aanvragen, verstrekken en het onderhoud van hulpmiddelen? Wat gaat goed en wat kan beter? Het ministerie van VWS en VNG laten hier onderzoek naar doen.  CP Nederland vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk ervaringen daarin meegenomen worden. We namen actief deel aan de werkgroep ‘Hulpmiddelen’ van Ieder(in) en dachten mee over dit onderzoek. Deel jouw ervaringen en vul de vragenlijst in voor 27 maart. 

Deel je ervaring

Heb jij tussen 2018 en 2020 een hulpmiddel aangevraagd bij je gemeente? Of heb je in die periode te maken gehad met service of onderhoud van je hulpmiddel? Deel dan je ervaring en vul de vragenlijst in.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door bureau Significant Public en kan tot 27 maart anoniem ingevuld worden.

Wat gebeurt er met de resultaten van het onderzoek?

Er zijn begin 2020 landelijke afspraken gemaakt over betere toegang tot hulpmiddelen en betere levering, service en onderhoud. Die afspraken worden nu uitgewerkt door gemeenten, leveranciers en zorgverzekeraars. Deze vragenlijst is bedoeld om in kaart te brengen wat er op dit moment goed gaat en wat er niet goed gaat. Zodat later gecheckt kan worden of de landelijke afspraken in de praktijk ook echt tot verbetering leiden.

Alles wat je invult in de vragenlijst blijft anoniem. Dat betekent dat de gemeente niet weet wie de antwoorden heeft gegeven en je antwoorden hebben geen gevolgen voor je (mogelijke) ondersteuning.

Ga hier naar de vragenlijst

Het invullen duurt ongeveer 15 minuten.

Telefonisch of op papier

Wil je de vragenlijst liever telefonisch met een medewerker afnemen, of op papier invullen?
Bel dan naar het volgende nummer: 088 – 00 23 400. Je kunt aangeven dat je belt voor de Monitor Dienstverlening Hulpmiddelen.

 

Back To Top