Skip to content

Juliët Holtschlag is student Interdisciplinaire Sociale Wetenschappen (UU) en doet onderzoek naar de invloed van digitaal onderwijs op de positieve gezondheid van studenten met een motorische functiebeperking. Zij onderzoekt dit vanwege de tegenstrijdige literatuur die er over dit onderwerp bestaat.

Negatief / positief

Aan de ene kant blijkt namelijk dat het digitaal onderwijs dat is toegepast tijdens de COVID-lockdowns een negatief effect heeft op de mentale gezondheid van de algehele studentenpopulatie. Maar anderzijds blijkt dat studenten met een functiebeperking juist belang hebben bij digitale onderwijsvormen en dat het voor hen de toegankelijkheid van het onderzoek en de mogelijkheden tot sociaal-maatschappelijk participeren vergroot.

Het onderzoek bestaat uit:

  • een online vragenlijst waarmee wordt onderzocht hoe studenten met een motorische functiebeperking kijken naar gezondheid en welke dimensies van het concept positieve gezondheid (https://www.iph.nl/) daarin voor hen van belang zijn.
  • (vervolgens) kwalitatieve interviews die worden afgenomen onder zo’n 10-20 studenten om hun ervaringen met digitaal onderwijs en de impact hiervan op hun ervaren gezondheid te onderzoeken.

Met dit onderzoek richt Juliët zich op studenten van 16 tot en met 25 jaar in het hbo en wo met een motorische beperking (ofwel: een langdurige aandoening aan het bewegingsapparaat).

Wil je meedoen? Stuur dan een mail naar: [email protected]

Meer informatie vind je hier:

Informatiebrief vragenlijstonderzoek

Informatiebrief interviewonderzoek

Back To Top